Zadziałaj dla siebie

 
Dlaczego to właśnie wczesną wiosną
większość kobiet zaczyna się odchudzać?

 

.

 

Podejmując próbę odchudzania, zdajemy sobie na ogół sprawę z faktu, że czeka nas trochę zmian, np. regularne ćwiczenia, zdrowe żywienie.

 

Często mamy już na tym polu pewne doświadczenia. Jeśli nie mamy, to czytając wszędzie, że odchudzanie to ciężka praca, długo odwlekamy decyzję o zrzucaniu kilogramów. Po prostu boimy się porażki…

 

Fot. Shutterstock

 

 

Jeśli spojrzymy na nasze noworoczne postanowienia z rozsądkiem, to uznamy, że właściwie rok zaczyna się dopiero w marcu. Zimą musimy dostarczać sobie dodatkowej energii, bo jest chłodno i brakuje nam słońca. Krótki dzień i niskie temperatury nie zachęcają do spacerów, nie mówiąc już o rowerze. Poza tym nosimy grube ubrania, więc nie myślimy jeszcze o tym, jak będzie wyglądała nasza sylwetka np. w maju.

 

Wczesną wiosną na ogół robi się troszkę cieplej. Przyroda budzi się do życia. Dłuższy dzień sprzyja spacerom. Jest to też czas na porządkowanie szafy z ubraniami. I przy tym ostatnim właśnie bardzo często dochodzi do frustracji. Bo jak to się stało, że sukienka czy koszula z przed roku nagle okazuje się nieco za ciasna?

Wiem, że tego typu zdarzenie potrafi niezwykle szybko zmotywować kobiety do pracy nad swoją sylwetką!

 

W okresie wiosennym pojawia się coraz więcej warzyw. Możemy więc dzięki temu komponować lżejsze dania z użyciem np. nowalijek.

Wiosna jest taką porą roku, kiedy dostajemy zastrzyk energii do działania. Dlatego też łatwiej jest nam podjąć decyzję o zmianie swojej sylwetki. Dlatego warto skorzystać z tej okazji, aby zmienić swoje przyzwyczajenia żywieniowe oraz zaaplikować sobie więcej ruchu w ciągu dnia. Można korzystać w tym celu z oferty fitness klubów, jak i wybierać formy ruchu na świeżym powietrzu (bieganie, rower, rolki).

 

Jeśli zaś mowa o żywieniu, unikaj diet, które dają zasadniczo jedynie tymczasowe efekty. Poza tym mogą być niebezpieczne dla organizmu. Raczej skup się na małych zmianach, wprowadź stałe pory jedzenia, kolację spożyj na 3 godziny przed snem, pij więcej płynów (nie dosładzaj) i wybieraj jak najbardziej wartościowe produkty (zamiast pączka owoc, zamiast wieprzowiny rybę lub drób, zamiast Fast-Fooda sałatkę, itp.). Wtedy odchudzanie będzie skuteczne i zdrowe.

 

Nie wierz w twierdzenia, że aby schudnąć zdrowo i na stałe, trzeba być na jakiejś magicznej diecie albo zakupić mnóstwo suplementów diety bądź modnych gadżetów.

 

 

Mądrości i Zdrowia!
Ewelina Wieczorek
www.epicentrumzdrowia.pl

                                     

                     

          Witaj w ZADZIAŁAJ DLA SIEBIE!

Nazywam się Ewelina Wieczorek i jestem autorką tego serwisu jak i firmy Epicentrum Zdrowia w Szczecinku. Z wykształcenia jestem pedagogiem zdrowia, specjalistą ds. żywienia, psychodietetykiem, nauczycielem w ZS nr 6 w Szczecinku.

 

Jeżeli chcesz żyć zdrowo, próbujesz odżywiać się świadomie, chcesz schudnąć, szukasz do tego motywacji - zapraszam Cię do lektury artykułów na moim BLOGU oraz do współpracy.

Jeżeli potrzebujesz wsparcia w odchudzaniu bądź pomocy w uzdrawianiu - wejdź na stronę mojej poradni Epicentrum Zdrowia.

 

Jeśli masz ochotę, czytaj więcej o mnie.

Możesz również poznac opinie o mojej pracy.

Zapraszam do kontaktu:
ewelina@epicentrumzdrowia.pl