Zadziałaj dla siebie

 
Czy dieta jednoskładnikowa
może skutecznie odchudzić?

 



  

Wiele razy zdarza Ci się zapewne czytać o dietach, które polegają na spożywaniu tylko jednej grupy pokarmów przez dłuższy okres - samych warzyw np. kapusty, owoców, jogurtów czy dań z ryżem itp.

 

Propagatorzy tego typu diet twierdzą, że poprawiają one przemianę materii, oczyszczają ludzkie organizmy z toksyn oraz stanowią dobrą bazę pod dalsze kroki zmierzające do tracenia kilogramów... Ja jednak mam inne zdanie na ten temat i wydaje mi się, że jest ono dość logiczne...


Fot. www.flickr.com

  

 

 

 

 

 

Twórcy takich diet twierdzą, że są one świetne dla osób, które chcą schudnąć dużo w krótkim czasie. Nie widzisz jednak w tym absurdu? Jak można mówić o zdrowym odchudzaniu "szybko i w krótkim czasie"? Już na pierwszy rzut oka jedno z drugim mocno się kłóci.

 

Żadna dieta jednoskładnikowa nie może działać na przemianę materii korzystnie, gdyż skoro upośledza pewne funkcje organizmu (a upośledza!), nie może on sprawnie funkcjonować. Trudno więc, by metabolizm utrzymał się na tym samym poziomie, skoro dieta czyni większe lub mniejsze spustoszenie w ustroju.


Każdy, komu zależy na utrzymaniu czy przyspieszeniu metabolizmu powinien zjadać jak najbardziej urozmaicone pokarmy, dzielić je na 4-5 posiłków w ciągu dnia, a przede wszystkim do każdego posiłku należy spożywać pewne ilości białek (nie koniecznie tych "pełnowartościowych" - celowo wzięłam w cudzysłów to słowo, bo nie istnieje coś takiego jak białko pełno - i niepełnowartościowe! Pisałam o tym tutaj.

Spowolnienie metabolizmu bierze się zazwyczaj z drastycznego ograniczenia kalorii w diecie. Diety monotematyczne są jednym z najgorszych pomysłów na odchudzanie.

 Pomyśl bowiem - jeśli osoba, która uwielbia słodycze rozpoczyna dietę jednoskładnikową, po kilku czy kilkunastu dniach jej stosowania najprawdopodobniej zrobi skok na szafkę lub lodówkę. A nierozsądne stosowanie diety może doprowadzić do całkowitego rozregulowania organizmu, co z kolei może prowadzić do zespołu jelita drażliwego.

Dlatego konkluzja jest znowu taka sama - tylko trwała zmiana nawyków żywieniowych, która dopuszcza zjadanie produktów ze wszystkich grup pozwala schudnąć trwale, cieszyć się zdrowiem i tryskać energią.

Oczywiście niektóre z produktów są dla nas wysoce niewskazane, lecz i wśród nich można wybrać mniejsze zło. O tym dowiesz się z jednego z kursów, który będzie dotyczył żywienia i produktów spożywczych. Póki co musisz uzbroić się w cierpliwość :)

 

 

Chcesz podzielić się własnymi przemyśleniami bądź doświadczeniami w tym temacie? Zapraszam Cię do wypowiadania się pod artykułem. Aby móc komentować wszelkie artykuły na stronie, musisz się zalogować.

 

Nie zapisałaś się jeszcze na darmowy kurs odchudzania? Możesz zrobić to poniżej bądź wchodząc w zakładkę KURSY na górze strony.

 

Najlepszy darmowy kurs na temat żywienia

 

 

 

Mądrości i Zdrowia!
Ewelina Wieczorek
www.epicentrumzdrowia.pl
 

 



   Wiele razy zdarza Ci się zapewne czytać o dietach,
które polegają na spożywaniu tylko jednej grupy pokarmów
przez dłuższy okres - samych warzyw np. kapusty, owoców,
jogurtów czy dań z ryżem itp.

   Propagatorzy tego typu diet twierdzą, że poprawiają one
przemianę materii, oczyszczają nasze organizmy z toksyn
oraz stanowią dobrą bazę pod dalsze kroki zmierzajace
do tracenia kilogramów...

   Ja jednak mam inne zdanie na ten temat i wydaje mi się,
że jest dość logiczne.

   Niektórzy propagatorzy tych diet twierdzą, że są one świetne
dla osób, które chcą schudnąc dużo w krótkim czasie.
Nie widzisz jednak w tym absurdu? Jak można mówić o zdrowym
odchudzaniu szybko i w krótkim czasie? Już na pierwszy rzut oka
jedno z drugim mocno się kłóci...

Czytaj dalej:



   żadna dieta jednoskładnikowa nie może działać na
przemianę materii korzystnie, gdyż skoro upośledza pewne funkcje
organizmu (a upośledza!), nie może on sprawnie funkcjonować.
Trudno więc, by metabolizm utrzymał się na tym samym poziomie,
skoro dieta czyni większe lub mniejsze spustoszenie w ustroju.

   Każdy, komu zależy na utrzymaniu czy przyspieszeniu metabolizmu
powinien zjadać jak najbardziej urozmaicone pokarmy,
dzielić je na 4-5 posiłków w ciągu dnia, a przede wszystkim
do każdego posiłku należy spożywać pewne ilości białek
(nie koniecznie tych "pełnowartościowych" - celowo wzęłam w
cudzysłów to słowo, bo nie istnieje coś takiego jak białko
pełno - i niepełnowartosciowe!
Napiszę o tym na pewno w jednym z kursów lub artykułów).

   Spowolnienie metabolizmu bierze się zazwyczaj z drastycznego
ograniczenia kalorii w diecie.
Diety monotematyczne są jednym z najgorszych pomysłów na
odchudzanie.
 
Pomyśl bowiem - jeśli osoba, która uwielbia słodycze rozpoczyna
dietę jednoskładnikową, po kilku czy kilkunastu dniach jej
stosowania najprawdopodobniej zrobi skok na lodówkę.
A nierozsądne stosowanie diety może doprowadzić do całkowitego
rozregulowania organizmu, co z kolei może prowadzić do zespołu
jelita drażliwego.


Dlatego konkluzja jest znowu taka sama - tylko trwała zmiana
nawyków żywieniowych, która dopuszcza zjadanie produktów ze
wszystkich pięter piramidy żywieniowej pozwala schudnąć skutecznie
i trwale, cieszyć się zdrowiem i tryskać energią.

Oczywiście niektóre z produktów są dla nas wysoce niewskazane,
lecz i wśród nich można wybrać mniejsze zło.

O tym dowiesz się z jednego z kursów, który bedzie dotyczył
żywienia i produktów spożywczych.
Póki co musisz uzbroić się w cierpliwość :)